|
Ramowy rozkład dnia (2017 / 2018)
3-4 latki
Radosny poranek:
* schodzenie się dzieci, zabawy na powitanie, zabawy integracyjne w kole z udziałem nauczyciela;
* czas swobodnej działalności zabawowej, rozwijanie indywidualnych zainteresowań w kącikach zabaw,
doskonalenie sprawności manualnej podczas zabaw konstrukcyjno-manipulacyjnych i plastycznych, rozwijanie
logicznego myślenia podczas gier i zabaw;
* wspomaganie i koordynowanie indywidualnego rozwoju dziecka, rozwijanie przejawianych uzdolnień;
* czynności samoobsługowe w łazience - utrwalanie nawyków higienicznych
I śniadanie godz. 8:15Uczymy się bawiąc:
* zajęcia kierowane, biorące pod uwagę możliwości dzieci, ich oczekiwania poznawcze i potrzeby wyrażania swoich stanów emocjonalnych, komunikacji oraz chęci zabawy;
* aktywność ruchowa - zestawy zabaw ruchowych, spacery, wycieczki, gry i zabawy organizowane przez nauczyciela oraz inspirowane przez dzieci na powietrzu w ogrodzie przedszkolnym;
* wspomaganie i koordynowanie indywidualnego rozwoju dziecka, rozwijanie przejawianych uzdolnień;
* czynności samoobsługowe w łazience - utrwalanie nawyków higienicznych
|
II śniadanie godz. 11:00Zabawa i relaks:
* relaksacja - słuchanie muzyki relaksacyjnej, zabawy paluszkowe, słuchanie bajek muzycznych i literackich;
* zabawy w ogrodzie przedszkolnym, z wykorzystaniem sprzętu terenowego, spacery, zabawy ruchowe;
* czynności samoobsługowe w łazience - utrwalanie nawyków higienicznych
|
Obiad godz. 13:30Ciekawe popołudnie:
* zabawy swobodne wynikające z indywidualnych zainteresowań dzieci;
* wspomaganie i korygowanie indywidualnego rozwoju dziecka, rozwijanie przewijanych uzdolnień;
* Mamo, tato pobaw się ze mną - zabawy integrujące z udziałem rodziców, realizowanie akcji CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM;
* zabawy swobodne i organizowane przez nauczyciela na powietrzu, obserwacje otoczenia przyrodniczego;
* rozmowy w kręgu - dzielenie się wrzeniami i przeżyciami minionego dnia, czynności porządkowe w sali
* pożegnanie dzieci
|
5-6 latki
Pogodny poranek pełen zabaw:
* zabawy dowolne według zainteresowań: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne, inne;
* indywidualne wspomaganie i koordynowanie rozwoju, praca z dziećmi uzdolnionymi (pozostałe dzieci aktywność własna).
Jesteśmy sprawni od rana:
*zestaw ćwiczeń porannych;
*czynności higieniczno - porządkowe, utrwalanie nawyków higieniczno - sanitarnych.
I śniadanie godz. 8:15Poznajemy świat poprzez zabawę:
* zajęcia kierowane, biorące pod uwagę możliwości dzieci, ich oczekiwania poznawcze i potrzeby wyrażania
swoich stanów emocjonalnych, komunikacji oraz chęci zabawy;
* aktywność ruchowa - zestawy zabaw ruchowych, spacery, wycieczki, gry i zabawy organizowane
przez nauczyciela oraz inspirowane przez dzieci na powietrzu w ogrodzie przedszkolnym;
* wspomaganie i koordynowanie indywidualnego rozwoju dziecka, rozwijanie przejawianych uzdolnień;
* czynności samoobsługowe w łazience - utrwalanie nawyków higienicznych
|
II śniadanie godz. 11:00Relaksacja z bajką i muzyką:
* aktywność własna dzieci, zabawy według zainteresowań;
* utrwalenie nabytych umiejętności;
* praca indywidualna z dzieckiem zdolnym, posiadającym niedobory;
* zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery, obserwacje przyrodnicze, zabawy ruchowe
|
Obiad godz. 13:30W kręgu zabawy:
* spotkanie w kręgu - realizacja kampanii "CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM" przy współudziale rodziców;
* zabawy według zainteresowań (tematyczne, parateatralne, manipulacyjne, konstrukcyjne, gry dydaktyczne
oraz zabawy wspólne z rodzicami);
* zabawy na powietrzu;
* czynności porządkowe;
* podsumowanie wydarzeń dnia, zbieranie propozycji, pomysłów na dzień następny;
* pożegnanie dzieci.
|
|