Działania i kompetencje Rady Rodziców
Rada Rodziców działa zgodnie z ustawą o systemie oświaty i własnym regulaminem, który nie może być sprzeczny ze statutem przedszkola.
1. Rada Rodziców jest przedstawicielstwem rodziców, współdziałającym z dyrektorem przedszkola, radą pedagogiczną oraz organami nadzorującymi przedszkole.
2. W skład Rady Rodziców wchodzą: po jednym przedstawicielu Rad Oddziałowych, wybranym na grupowym zebraniu rodziców w głosowaniu tajnym, większością głosów, zgodnie z procedurą wyboru zawartą w regulaminie Rady Rodziców.
3. W wyborach do Rady Rodziców jedno dziecko reprezentuje jeden rodzic.
4. Wybory przeprowadza się na pierwszym zebraniu rodziców w każdym roku szkolnym.
5. Rada Rodziców uchwala regulamin swojej działalności, w którym określa w szczególności:
a) wewnętrzna strukturę i tryb pracy
b) szczegółowy tryb przeprowadzania wyborów do rady rodziców oraz rad oddziałowych
6. Rady Rodziców mogą porozumiewać się ze sobą, ustalając zakres współpracy
7. Zebrania Rady Rodziców są protokołowane.
8. W zebraniach Rady Rodziców może brać udział z głosem doradczym dyrektor przedszkola lub inne osoby zaproszone przez przewodniczącego za zgodą lub na wniosek członków Rady Rodziców.
9. Rada Rodziców może występować do dyrektora i innych organów przedszkola, organu prowadzącego lub sprawującego nadzór nad placówką z wnioskami i opiniami we wszystkich sprawach dotyczących przedszkola.
10. Rada Rodziców wyraża swoje stanowisko w trybie uchwał podejmowanych zwykłą większością głosów w obecności co najmniej 2/3 składu Rady.
Kompetencje Rady Rodziców:
a) uchwalenie własnego regulaminu;
b) gromadzenie funduszy z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł w celu wspierania działalności statutowej przedszkola;
c) opracowanie rocznego planu finansowo _ gospodarczego rady;
d) opiniowanie:
- programu i harmonogramu poprawy efektywności kształcenia i wychowania przedszkola w przypadku stwierdzenia niedostatecznych efektów kształcenia i wychowania przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny,
- projektu planu finansowego,
- projektów innowacji i eksperymentów pedagogicznych,
- systemu wychowawczego przedszkola obejmującego treści i działania o charakterze wychowawczym skierowanego do dzieci, realizowanego przez nauczycieli we współpracy z rodzicami,
- pracy nauczyciela (na piśmie) ubiegającego się o stopień awansu zawodowego;
e) występowanie do organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad Przedszkolem z wnioskami o zbadanie i dokonanie oceny działalności przedszkola, jego dyrektora lub innego nauczyciela zatrudnionego w tej placówce,
f) typowanie jednego przedstawiciela do komisji konkursowej na stanowisko dyrektora przedszkola na wniosek organu prowadzącego przedszkole;
g) typowanie jednego przedstawiciela do zespołu oceniającego, powołanego przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny, w przypadku złożenia odwołania od oceny pracy przez nauczyciela;
h) typowanie jednego przedstawiciela do zespołu oceniającego, powołanego przez organ prowadzący przedszkole, w przypadku złożenia wniosku dyrektora przedszkola o ponowne ustalenie oceny jego pracy;
i) zapoznanie się z planem nadzoru pedagogicznego opracowanym i przedstawionym przez dyrektora przedszkola w terminie do 15 września roku szkolnego, którego dotyczy plan;
j) zapoznanie się z informacją o realizacji planu nadzoru pedagogicznego przed zakończeniem roku szkolnego, przedstawioną przez dyrektora przedszkola.
|
|